مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

راه های درمان زخم پای دیابتی

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۹ ب.ظ

راه های درمان زخم پای دیابتی

تخلیه فشار تخلیه فشار بر زخم , که معمولا ً تخلیه نامیده می‌شود , باید همواره بخشی از برنامه درمان زخم کف پایی باشد . همانطور که قبلا ً بحث شد , در نواحی با فشار بالا از پای دیوانه رخ می‌دهد . روش‌های زیادی برای کاهش فشار پا با موفقیت متغیر استفاده شده‌است . رایج‌ترین روش‌ها عبارتند از ریخته‌گری کامل تماسی , نیمه کفش , روروئک های کوتاه و پوشش‌های کف دست .

تزریق کل تماس به عنوان موثرترین روش برای تخلیه زخم پای دیابتی در نظر گرفته شد . این روش درمانی شامل استفاده از قالب گچ که به خوبی شکل می‌گیرد و منجر به توزیع فشار یک‌سان برای کل اندام می‌شود . این روش به بیمار امکان حرکت در حین درمان زخم پای دیابتی را می‌دهد و در کنترل ادم که با اختلال ترمیم ارتباط دارد , کمک‌کننده است . این برنامه زمانی موفق است که به درستی اعمال شود و حداقل هفته‌ای تغییر کند . یکی از عواملی که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند ناتوانی بیمار در حذف به آسانی است . معایب عبارتند از : مهارت و زمان مورد نیاز برای کاربرد , امکان ضایعات پوستی ثانویه به علت سوزش و ناتوانی در ارزیابی روزانه زخم . بوت استرپ یک روش جایگزین برای تکنیک قالب‌گیری تماسی کلی است که از یک بوت آهنی خوب ساخته شده‌است که در قوزک پا بریده می‌شود و به گونه‌ای طراحی می‌شود که با قطع کردن مهره‌ها روی پشت گردن جدا شود . پنجره‌ها در زیر زخم برش داده می‌شوند , و پوتین برای افزایش تحرک و حفاظت از زخم از هرگونه فشاری پوشیده شده‌است .

با توجه به معایب مهم مرتبط با طرح کلی تماس , تعداد کمی از متخصصین بالینی از این تکنیک استفاده می‌کنند . دستگاه‌های موجود در دسترس , مانند نیمه کفش و پای کوتاه , معمولا ً استفاده می‌شوند . هر دو دستگاه نسبتا ً ارزان , قابل‌استفاده و آسان توسط بیمار هستند . با این حال , کاهش فشار در مقایسه با ریخته‌گری کامل تماسی کم‌تر است و انطباق بیمار نمی‌تواند تضمین شود چون دستگاه‌ها قابل جدا شدنی هستند . پوشش‌های کف و پوشش‌های کف تطابقی , وسایل تخلیه تطابقی را با یک دیافراگم بر روی زخم ایجاد می‌کنند که باعث تسکین فشار سفارشی می‌شود . این لایه به طور کلی با نوار یا سیمان لاستیکی که مستقیما ً به پوست بیمار اعمال می‌شود , متصل می‌شود , که مانع مهاجرت پد می‌شود و میزان انطباق بیمار را تضمین می‌کند . مراقبت زخم و ارزیابی زخم را می‌توان از طریق دیافراگم انجام داد ( شکل ۵ - 8 ) . کف دست شویی اغلب همراه با یک کفش یا نیم کفش جراحی استفاده می‌شود و باید هر روز برای اطمینان از درستی لباس تعویض شود . پوشش‌های کف پا در ترکیب با کفش یا نیمه کفش در مقایسه با یک پای کوتاه و یا نیمه کفش , در کاهش فشار موثر بودند . بدون توجه به تکنیک مورد استفاده در تخلیه , بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی باید به منظور کاهش فعالیت روزانه خود تا زمان التیام زخم توصیه شوند . بیماران معمولا ً در تماس کلی کم‌تر فعال هستند تا در کفش التیام , که احتمالا ً به دلیل وزن و وزن دستگاه تناسلی است . افزایش فعالیت منجر به تاخیر یا جلوگیری از التیام زخم می‌شود .

کلینیک درمان زخم تلما

انواع زخم پای دیابتی

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۵۸ ب.ظ

پای دیابتی به عنوان یکی از جدی‌ترین عوارض دیابت در نظر گرفته می‌شود که بیانگر یک مشکل بزرگ پزشکی ، اجتماعی ، و اقتصادی است که به شدت بر کیفیت زندگی بیماران تاثیر می‌گذارد . خطر ابتلا به بیماری مبتلا به دیابت برای رشد سرطان پای تا ۲۵ درصد و منجر به قطع پای و قطع پا می‌شود . ۲ ، ۳ تخمین زده شده‌است که هر ۳۰ ثانیه یک عضو پایین‌تر در جایی در جهان به دلیل دیابت ، قطع می‌شود . ۴ - ارتباط بین زخم پای دیابتی و قطع عضو به طور مسلم وجود دارد ، زیرا دیابت عامل حدود ۵۰ % از کل nontraumatic lower در سطح جهان است . [۵ ] ناخوشی عروقی و بیماری عروق محیطی عوامل اصلی etiologic برای پایش پای دیابتی هستند . عوامل دیگری که ممکن است در ترکیب با موارد بالا عمل کنند عبارتند از : آسیب ناشناخته ، اختلالات biomechanical ، تحرک مفاصل محدود و افزایش حساسیت به عفونت . ۶ تشخیص اولیه و درمان موثر پای دیابتی به منظور جلوگیری از قطع عضو و حفظ کیفیت زندگی بیمار مبتلا به دیابت ، ضروری است . بر این اساس ، یک برنامه درمانی ویژه باید با توجه به اندازه ، عمق ، محل زخم ، و حضور / عدم وجود عفونت یا ایسکمی طراحی شود . ۶

در یک رویکرد طبقه‌بندی بالینی ساده ، زخم پای دیابتی را می‌توان به عنوان neuropathic ، ischemic ، یا neuroischemic مشخص کرد که بستگی به این دارد که عوارض جانبی ناشی از ناخوشی محیطی و بیماری شریانی ، علت بیماری را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند . ۱۱ عوامل مهم دیگر که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از : اندازه زخم و عمق ، وجود بافت سینوس ، مقدار of یا probing ، نوع بافت hyperkeratotic اطراف زخم ، و علائم عفونت مانند erythema ، تورم ، بو و یا افزایش گرما .

کلینیک درمان زخم تلما

زخم پای دیابتی

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

زخم پای دیابتی یک زخم یا زخم باز است که در حدود ۱۵ درصد بیماران مبتلا به دیابت رخ می‌دهد و عموما ً در پایین پا قرار دارد . از بین افرادی که مبتلا به سرطان هستند ، ۶ درصد به خاطر عفونت و یا دیگر عوارض مربوط به زخم در بیمارستان بستری خواهند شد .

دیابت عامل اصلی قطع عضو بدون ضربه در ایالات‌متحده است و حدود ۱۴ تا ۲۴ درصد از بیماران مبتلا به دیابت که مبتلا به سرطان هستند ، به قطع عضو نیاز دارند . کنترل پاها مربوط به ۸۵ درصد قطع عضو مربوط به دیابت است. با این حال تحقیقات نشان داده‌اند که توسعه یک زخم پایش قابل پیش‌گیری است . هر کسی که دیابت داشته باشد می‌تواند زخم پایش را ایجاد کند . آمریکایی‌های بومی ، آمریکایی‌های آفریقایی ، اسپانیولی ، و مردان مسن‌تر به احتمال بیشتری زخم التیام می‌یابند . افرادی که از انسولین استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان پای قرار دارند ، که بیمارانی مبتلا به دیابت ، کلیه‌ها ، و بیماری‌های قلبی هستند . اضافه‌وزن و استفاده از الکل و تنباکو نیز در توسعه زخم پای نقش دارند . شکل Ulcers به دلیل ترکیبی از عوامل ، مانند کمبود احساس در پای ، گردش ضعیف ، تغییر شکل پا ، عصبانیت ( مانند اصطکاک یا فشار ) و ضربه روحی و نیز مدت دیابت است . بیمارانی که به مدت چندین سال مبتلا به دیابت می‌شوند ، به علت آسیب‌های عصبی ناشی از بالا بردن سطح گلوکز خون در طول زمان ، می‌توانند ناخوشی را توسعه دهند . آسیب عصب اغلب بدون درد رخ می‌دهد و ممکن است حتی از مشکل آگاه نباشد . podiatrist شما می‌توانید پاهای خود را با یک ابزار ساده و بدون درد به نام a تست کنید .

بیماری Vascular می‌تواند یک جراحت پا را پیچیده کرده، توانایی body's برای التیام و افزایش خطر ابتلا به این عفونت را کاهش دهد . جذب شدن در گلوکز خون می‌تواند توانایی body's را برای مقابله با عفونت بالقوه کاهش دهد و نیز بهبود کند .

نشانه‌ها چون بسیاری از افرادی که زخم پا را توسعه می‌دهند توانایی احساس درد را از دست داده‌اند , درد یک علامت مشترک نیست . بارها , اولین چیزی که ممکن است توجه داشته باشید , برخی زه‌کشی روی جوراب‌های خود است . قرمزی و تورم نیز ممکن است همراه با زخم باشد و اگر به طور قابل‌توجهی پیشرفت داشته باشد , بو ممکن است وجود داشته باشد .

اطلاعات بیشتر در وبسایت کلینیک تلما 

علائم هشدار دهنده دیابت در زنان و مردان

يكشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۰۱ ب.ظ

علائم هشدار دهنده و علائم دیابت در مردان و زنان یک‌سان هستند ؟ علائم هشدار دیابت وجود دارد که هم زنان و هم مردان به عنوان مثال : تشنگی بیش از حد و ادرار کردن مکرر بدن ( از عفونت دستگاه ادراری یا مشکلات کلیوی ) عفونت پوست و پوست در مناطق بدن و یا بوی استون و یا بی‌حسی در دست‌ها و یا بی‌حسی .

علائم هشدار دهنده و علائم دیابت برای مردان منحصر به فرد هستند ؟

علایم و نشانه‌های دیابت منحصر به فرد عبارتند از: اختلال عملکرد sex ( تصادفات ، عجز ) Retrograde ejaculation کم تستوسترون ( کاهش میل جنسی ) و بدکاری جنسی

عوامل خطر دیابت در مردان کدامند ؟ جنسیت عامل خطر دیابت است و مردان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ نسبت به زنان قرار دارند .

دیگر عوامل خطر ابتلا به دیابت برای مردان و هم زنان عبارتند از: سابقه خانوادگی : درجه اول مربوط به سن بالای کلسترول بالا ( فقدان ورزش و یا عدم فعالیت فیزیکی ) فقدان خواب کم چربی در مردان با محتوای کالری بالا حاوی قندها و فاقد ترکیبات مفید برای افزایش سلامت ، دیابت چگونه بر مردان متفاوت از زنان تاثیر می‌گذارد ؟

مردانی که دیابت نوع ۲ دارند دو برابر بیشتر از مردانی هستند که دیابت ندارند . به دلیل سطح پایین هورمون testosterone ، مردان مبتلا به دیابت می‌توانند علایم ناخوشایندی داشته باشند که در زنان مبتلا به دیابت دیده نمی‌شوند .

کاهش کم تستوسترون می‌تواند باعث کاهش نیروی جنسی ، افسردگی ، کمبود انرژی و کاهش جرم ماهیچه شود . همچنین می‌تواند باعث مشکلات جنسی و مشکلات جنسی مردان شود .

اختلال عملکرد erectile ( تصادفات ، عجز ) ، یا ناتوانی در گرفتن یا حفظ دوام ، نشانه رایجی از دیابت در مردان است . مردان Diabetic نسبت به مردانی که مبتلا به دیابت نیستند ، اختلال عملکرد erectile را تجربه می‌کنند .

یکی دیگر از علائم اختلال عملکرد جنسی مرتبط با دیابت در مردان میزان of و یا ejaculation حرکتی را کاهش می‌دهد . ejaculation Retrograde شرایطی است که در آن منی به جای خارج شدن از بدن از طریق مجرای پیشاب به مثانه وارد می‌شود . دیابت و آسیب به رگ‌های خونی باعث آسیب عصبی به ماهیچه‌ها می‌شود که مثانه و مجرای پیشاب را کنترل می‌کنند ، که منجر به این مشکل می‌شود .

اطلاعات بیشتر در وبسایت کلینیک تلما