مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

انواع طبقه بندی زخم های دیابت

دوشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۶ ق.ظ

انواع طبقه بندی زخم های دیابت

Fasting و ۲ - ساعت پلاسما علاوه بر تست A۱C ، the و ۲ ممکن است برای تشخیص دیابت مورد استفاده قرار گیرند ( جدول ۲.۱ ) . تطابق بین تست fpg و ۲ ناقص است ، همانطور که تطابق بین A۱C و یا تست براساس گلوکز است . داده‌های بررسی بهداشت و سلامت ملی ( NHANES ) نشان می‌دهند که یک نقطه قطع A۱C ۶ / ۵ % ، یک سوم موارد ابتلا به دیابت را تشخیص می‌دهد تا یک نقطه کاهش قند ناشتا ۱۲۶ mg / dl ( ۷ mmol / L ) ( ۹ ) . مطالعات متعددی تایید کرده‌اند که در مقایسه با این A۱C A۱C و fpg ، تشخیص ۲ ساعت PG افراد مبتلا به دیابت را تشخیص می‌دهد . البته ، حساسیت پایین of در نقطه قطع تعیین‌شده ممکن است با سهولت استفاده و تسهیل انجام آزمایش گسترده‌تر جبران شود .

اگر یک تشخیص بالینی مشخص وجود داشته باشد ( به عنوان مثال ، بیمار در یک بحران hyperglycemic یا با علائم کلاسیک of و گلوکز پلاسما ۲۰۰ mg / dl ) ، توصیه می‌شود که همان آزمایش بلافاصله با استفاده از یک نمونه خون جدید برای تایید تکرار شود چون احتمال بسیار زیادی با موافقت وجود خواهد داشت . برای مثال ، اگر the ۷ % باشد و نتیجه تکرار ۶.۸ % باشد ، تشخیص دیابت تایید می‌شود . اگر دو تست متفاوت ( مانند A۱C و fpg ) هر دو بالای آستانه تشخیصی هستند ، این مساله نیز این تشخیص را تایید می‌کند . از سوی دیگر ، اگر یک بیمار از دو آزمایش مختلف نتایج متفاوتی داشته باشد ، آنگاه نتیجه آزمون که بالاتر از نقطه کاهش تشخیصی است باید تکرار شود . تشخیص براساس آزمون تایید شده انجام می‌شود . به عنوان مثال ، اگر بیمار معیار دیابت of ( دو نتیجه را ۶.۵ % ) برآورده کند، اما نه fpg ( < ۱۲۶ mg / dl [ ۷ mmol / l ] ) ، که با این حال فرد باید دیابت داشته باشد .

از آنجا که همه آزمایش‌ها دارای تغییرپذیری و تغییرپذیری تحلیلی هستند ، این امکان وجود دارد که یک نتیجه غیر عادی ( یعنی ، بالای آستانه تشخیصی ) ، زمانی که تکرار می‌شود، یک مقدار کم‌تر از نقطه تشخیص تشخیصی را تولید می‌کند . این سناریو به احتمال زیاد برای A۱C ، به احتمال زیاد برای fpg ، و به احتمال زیاد برای the ، به خصوص اگر نمونه‌های گلوکز در دمای اتاق جمع‌آوری شوند و سریعا ً سانتریفیوژ نشوند ، محتمل است . جلوگیری از خطای آزمایشگاه ، چنین بیمارانی به احتمال زیاد نتایج را در حاشیه آستانه تشخیصی تست خواهند کرد . متخصصان بهداشت و درمان باید از نزدیک بیمار را دنبال کرده و تست را در عرض ۳ تا ۶ ماه تکرار کنند .

کلینیک درمان زخم تلما

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی