مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

زخم پای دیابتی

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷ ب.ظ

زخم پای دیابتی یک زخم یا زخم باز است که در حدود ۱۵ درصد بیماران مبتلا به دیابت رخ می‌دهد و عموما ً در پایین پا قرار دارد . از بین افرادی که مبتلا به سرطان هستند ، ۶ درصد به خاطر عفونت و یا دیگر عوارض مربوط به زخم در بیمارستان بستری خواهند شد .

دیابت عامل اصلی قطع عضو بدون ضربه در ایالات‌متحده است و حدود ۱۴ تا ۲۴ درصد از بیماران مبتلا به دیابت که مبتلا به سرطان هستند ، به قطع عضو نیاز دارند . کنترل پاها مربوط به ۸۵ درصد قطع عضو مربوط به دیابت است. با این حال تحقیقات نشان داده‌اند که توسعه یک زخم پایش قابل پیش‌گیری است . هر کسی که دیابت داشته باشد می‌تواند زخم پایش را ایجاد کند . آمریکایی‌های بومی ، آمریکایی‌های آفریقایی ، اسپانیولی ، و مردان مسن‌تر به احتمال بیشتری زخم التیام می‌یابند . افرادی که از انسولین استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به سرطان پای قرار دارند ، که بیمارانی مبتلا به دیابت ، کلیه‌ها ، و بیماری‌های قلبی هستند . اضافه‌وزن و استفاده از الکل و تنباکو نیز در توسعه زخم پای نقش دارند . شکل Ulcers به دلیل ترکیبی از عوامل ، مانند کمبود احساس در پای ، گردش ضعیف ، تغییر شکل پا ، عصبانیت ( مانند اصطکاک یا فشار ) و ضربه روحی و نیز مدت دیابت است . بیمارانی که به مدت چندین سال مبتلا به دیابت می‌شوند ، به علت آسیب‌های عصبی ناشی از بالا بردن سطح گلوکز خون در طول زمان ، می‌توانند ناخوشی را توسعه دهند . آسیب عصب اغلب بدون درد رخ می‌دهد و ممکن است حتی از مشکل آگاه نباشد . podiatrist شما می‌توانید پاهای خود را با یک ابزار ساده و بدون درد به نام a تست کنید .

بیماری Vascular می‌تواند یک جراحت پا را پیچیده کرده، توانایی body's برای التیام و افزایش خطر ابتلا به این عفونت را کاهش دهد . جذب شدن در گلوکز خون می‌تواند توانایی body's را برای مقابله با عفونت بالقوه کاهش دهد و نیز بهبود کند .

نشانه‌ها چون بسیاری از افرادی که زخم پا را توسعه می‌دهند توانایی احساس درد را از دست داده‌اند , درد یک علامت مشترک نیست . بارها , اولین چیزی که ممکن است توجه داشته باشید , برخی زه‌کشی روی جوراب‌های خود است . قرمزی و تورم نیز ممکن است همراه با زخم باشد و اگر به طور قابل‌توجهی پیشرفت داشته باشد , بو ممکن است وجود داشته باشد .

اطلاعات بیشتر در وبسایت کلینیک تلما 

  • متخصص درمان زخم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی