مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

مجله درمان زخم

آگاهی در خصوص روشهای نوین درمان زخم

راه های درمان زخم پای دیابتی

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۴:۱۹ ب.ظ

راه های درمان زخم پای دیابتی

تخلیه فشار تخلیه فشار بر زخم , که معمولا ً تخلیه نامیده می‌شود , باید همواره بخشی از برنامه درمان زخم کف پایی باشد . همانطور که قبلا ً بحث شد , در نواحی با فشار بالا از پای دیوانه رخ می‌دهد . روش‌های زیادی برای کاهش فشار پا با موفقیت متغیر استفاده شده‌است . رایج‌ترین روش‌ها عبارتند از ریخته‌گری کامل تماسی , نیمه کفش , روروئک های کوتاه و پوشش‌های کف دست .

تزریق کل تماس به عنوان موثرترین روش برای تخلیه زخم پای دیابتی در نظر گرفته شد . این روش درمانی شامل استفاده از قالب گچ که به خوبی شکل می‌گیرد و منجر به توزیع فشار یک‌سان برای کل اندام می‌شود . این روش به بیمار امکان حرکت در حین درمان زخم پای دیابتی را می‌دهد و در کنترل ادم که با اختلال ترمیم ارتباط دارد , کمک‌کننده است . این برنامه زمانی موفق است که به درستی اعمال شود و حداقل هفته‌ای تغییر کند . یکی از عواملی که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند ناتوانی بیمار در حذف به آسانی است . معایب عبارتند از : مهارت و زمان مورد نیاز برای کاربرد , امکان ضایعات پوستی ثانویه به علت سوزش و ناتوانی در ارزیابی روزانه زخم . بوت استرپ یک روش جایگزین برای تکنیک قالب‌گیری تماسی کلی است که از یک بوت آهنی خوب ساخته شده‌است که در قوزک پا بریده می‌شود و به گونه‌ای طراحی می‌شود که با قطع کردن مهره‌ها روی پشت گردن جدا شود . پنجره‌ها در زیر زخم برش داده می‌شوند , و پوتین برای افزایش تحرک و حفاظت از زخم از هرگونه فشاری پوشیده شده‌است .

با توجه به معایب مهم مرتبط با طرح کلی تماس , تعداد کمی از متخصصین بالینی از این تکنیک استفاده می‌کنند . دستگاه‌های موجود در دسترس , مانند نیمه کفش و پای کوتاه , معمولا ً استفاده می‌شوند . هر دو دستگاه نسبتا ً ارزان , قابل‌استفاده و آسان توسط بیمار هستند . با این حال , کاهش فشار در مقایسه با ریخته‌گری کامل تماسی کم‌تر است و انطباق بیمار نمی‌تواند تضمین شود چون دستگاه‌ها قابل جدا شدنی هستند . پوشش‌های کف و پوشش‌های کف تطابقی , وسایل تخلیه تطابقی را با یک دیافراگم بر روی زخم ایجاد می‌کنند که باعث تسکین فشار سفارشی می‌شود . این لایه به طور کلی با نوار یا سیمان لاستیکی که مستقیما ً به پوست بیمار اعمال می‌شود , متصل می‌شود , که مانع مهاجرت پد می‌شود و میزان انطباق بیمار را تضمین می‌کند . مراقبت زخم و ارزیابی زخم را می‌توان از طریق دیافراگم انجام داد ( شکل ۵ - 8 ) . کف دست شویی اغلب همراه با یک کفش یا نیم کفش جراحی استفاده می‌شود و باید هر روز برای اطمینان از درستی لباس تعویض شود . پوشش‌های کف پا در ترکیب با کفش یا نیمه کفش در مقایسه با یک پای کوتاه و یا نیمه کفش , در کاهش فشار موثر بودند . بدون توجه به تکنیک مورد استفاده در تخلیه , بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی باید به منظور کاهش فعالیت روزانه خود تا زمان التیام زخم توصیه شوند . بیماران معمولا ً در تماس کلی کم‌تر فعال هستند تا در کفش التیام , که احتمالا ً به دلیل وزن و وزن دستگاه تناسلی است . افزایش فعالیت منجر به تاخیر یا جلوگیری از التیام زخم می‌شود .

کلینیک درمان زخم تلما

  • متخصص درمان زخم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی